WIADOMOŚCI

Vettel najszybszy, Mercedes w końcu z awarią
Vettel najszybszy, Mercedes w końcu z awarią
Ostatni dzień przedsezonowych testów F1 na torze Catalunya dobiegł końca. Najlepszym czasem uzyskanym na super-miękkiej mieszance opon na koniec testów mógł pochwalić się Sebastian Vettel, który na najszybszym kółku jeszcze przed przerwą obiadową uzyskał czas 1:22,852.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Wynik Niemca był tylko nieznacznie słabszy od rezultatów ustanowionych kilka dni wcześniej na ultra-miękkim ogumieniu. Sebastian Vettel podobnie jak wczoraj Kimi Raikkonen rozpoczął dzień od sprawdzenia widoczności z kokpitu zaopatrzonego w dodatkowy pałąk ochronny.

Jego wnioski po pierwszym przejeździe zbiegały się z opiniami Kimiego Raikkonena, który twierdził, że nowa konstrukcja nie wpływa znacząco na widoczność z kokpitu.

Podobnie jak w ostatnich dniach kierowcy dzisiaj po południu głównie koncentrowali się na wykonywaniu symulacji wyścigowych oraz ćwiczeniu wraz ze swoimi zespołami procedury zmiany kół. Rano jednak spora część z nich znalazła czas, aby wykręcić kilka szybkich okrążeń.

Dzisiaj swoje najlepsze czasy na średnim ogumieniu osiągnęli jedynie kierowcy Mercedesa, którzy przez większość czasu spędzonego pod Barceloną skupiali się na pracy ze średnią mieszanką opon Pirelli. Lewis Hamilton, który rano zasiadał w bolidzie W07 uzyskał w ten sposób 5 wynik, podczas gdy Nico Rosberg testy kończył z ostatnim, 13 czasem.

Trzech z czterech najszybszych dzisiaj na torze kierowców swoje najlepsze czasy osiągnęło na super-miękkiej oponie. Za Sebastianem Vettelem na drugim miejscu uplasował się korzystający z ultra –miękkiej opony Carlos Sainz.

Trzeci był Felipe Massa, a czwarty Sergio Perez, który był dzisiaj jednym z dwóch kierowców, którzy przyczynili się do wywieszenia na torze czerwonych flag, po tym jak po południu jego bolid zatrzymał się w 11 zakręcie toru.

Na kilka minut przed przerwą obiadową „sporą sensację” na torze wzbudziła awaria układu przeniesienia napędu w bolidzie Lewisa Hamiltona. O ile Brytyjczyk nie stracił dużo cennego czasu i w sumie pokonał dzisiaj 69 okrążeń, o tyle Nico Rosberg popołudniową sesję rozpoczął dopiero po godzinie dokładając do i tak imponującego przebiegu swojego zespołu kolejne 70 kółek.

Za Lewisem Hamiltonem, korzystając z miękkiego ogumienia uplasował się Daniel Ricciardo, który wyprzedził Jensona Buttona (McLaren) oraz Jolyona Palmera (Renault), którzy swoje najlepsze czasy uzyskali odpowiednio na ultra-miękkiej i super-miękkiej oponie.

Brytyjczyk ścigający się w tym roku w barwach Renault ostatni dzień pracy podczas testów może zaliczyć do relatywnie udanych, mimo problemów z układem hydraulicznym, które ograniczyły jego poranne przejazdy do skromnych 31 okrążeń, dzień zakończył z dorobkiem 90 okrążeń, podczas gdy przez trzy wcześniejsze dni swoich przedsezonowych przygotowań pokonał tylko 177 kółek. Dla porównania Kevin Magnussen po czterech dniach testów dysponuje wynikiem 509 okrążeń.

Za kierowcą Renault w dzisiejszym zestawieniu wyników znalazł się Felipe Nasr oraz obaj kierowcy Haasa. Romain Grosjean zasiadał za kierownicą bolidu VF-16 przez większą część dnia, przekazując kokpit swojemu koledze na dwie godziny przed końcem sesji.

Stawkę oprócz Rosberga zamykał Rio Haryanto, który powrócił za stery Manora. Indonezyjski kierowca rano wyjechał jednak na tor dopiero tuż przed przerwą obiadową, pokonując jedynie okrążenie instalacyjne, po tym jak przez cały poranek jego ekipa walczyła za zamkniętymi drzwiami garażu z usterką techniczną MRT05.

Po południu zespół Manora częściowo odrobił stracony czas pokonując łącznie 58 okrążeń.
Galeria

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

29 KOMENTARZY
avatar
zug

04.03.2016 18:16

0

Vettel uzyskal ten czas na supermiękkiej czy ultramiękkiej?


avatar
darek20081

04.03.2016 18:17

0

oby tak Seba trzymał na wyścigach :)


avatar
manx

04.03.2016 18:34

0

1:24.133 Hamiltona na średniej gumie. Mercedes znowu pozamiatał, mam nadzieję, że przynajmniej walka o 3 miejsce na podium będzie bardziej wyrównana, między resztą zespołów.


avatar
rydz14_09

04.03.2016 18:39

0

Mercedes na medium jest mega szybki. Tutaj zestawienie czasów bez dzisiejszego dnia testów. Wynika z niego że Ferrari na pośredniej gumie jest sporo wolniejsze od Mercedesa, natomiast na softach radzi sobie zdecydowanie lepiej. Jednakże wiadomo ze na te czasu trzeba brać poprawkę, czyli różne warunki na torze, ilosć okrążeń w stincie itp. Zachęcam do dyskusji na ten temat.


avatar
manx

04.03.2016 18:48

0

@4. To już nie chodzi o rodzaj gumy nawet. Skoro Merc na średnich wyciąga taki czas, to wolniejszy na miększych mieszankach na pewno nie będzie. Miałem małą nadzieję, że Ferrari się zbliżyło, jak czasy na średnich mieli podobne (ok. 1.24.7), ale Merc pokazał tutaj, że Ferrari w ogóle się nie zbliżyło, a może nawet ma większą stratę. To gdybanie, zobaczymy za dwa tygodnie, ale myślę, że Merc będzie walczył tylko ze sobą. Myślę, że Merc ma taką przewagę nad innymi, że spokojnie będzie mógł wybierać twardsze gumy a i tak uzyskiwać lepsze czasy od innych. Uważam że Merc w tym roku tak odjedzie, że wszyscy będą w szoku :)


avatar
mardab

04.03.2016 19:01

0

Na zdjęciu nr 3 ten cały pałąk jeszcze tak tragicznie nie wygląda, natomiast na 13tym to po prostu masakra.


avatar
MacGyver

04.03.2016 19:25

0

Proponuję tytuł artykułu: "Mercedes w końcu, wreszcie, z upragnioną awarią". ;-)


avatar
rydz14_09

04.03.2016 19:34

0

@5 Kierowcy Mercedesa również jechali okrążenia na mieszance miękkiej, długość stintu była podobna jak w Ferrari więc można już coś próbować porównywać. Tempo Ferrari w symylacji nie było złe, ale nie wiadomo ile Mercedes pokazał a ile ukrył. Wszystkiego dowiemy się na Albert Park.


avatar
GTR

04.03.2016 19:40

0

Już widać, że połowa nie ma pojęcia o czym pisze. Ben Anderson ładnie podsumował użycie ultra-soft czy super-soft mieszanki -> na nich czasy nie będą się wiele różniły od miękkiej mieszanki. Ponadto żaden z zespołów nie śrubował wyników. Wystarczy popatrzeć na osiągnięcia ROS z zeszłego roku na miękkie na tym samym torze. Ferrari pięknie klei do gleby podobnie jak Mercedes. Tylko oni zdołali symulować wyścig podczas tych testów.


avatar
ryan27

04.03.2016 20:14

0

Obok tabeli z czasami przydałaby się legenda informująca o miękkości opon. Nic mi te kolory nie mówią....


avatar
GTR

04.03.2016 20:21

0

Bo jesteś mało uważny i nie interesujesz się tematem. Różowy - ultra Czerwony - super miękka Żółty - miękka Biały - średnia Pomarańcz - twarda Niebieski - deszcz Zielony - przejściowa na deszcz


avatar
GTR

04.03.2016 20:21

0

kempa - dzięki za kolorki. Propsuję!


avatar
kempa007

04.03.2016 20:39

0

proszę :)


avatar
przesio

04.03.2016 21:34

0

Ferrari jest bliżej Mercedesa , To są testy i nikt nie patrzy na czasy . Zobaczcie ile Ferrari poczyniło żeby wreszcie złapać swojego rywala , nie wierzę że rzucają słowa na wiatr i nie będa walczyć jak równy z równym o majstra w tym sezonie z mercedesem.


avatar
GTR

04.03.2016 22:08

0

Podoba mi się w Ferrari to, że wyłożyli niemałą kasę na F14-T, SF15-T i SF16-H. Zauważcie ostatnie 3 konstrukcje Ferrari. Niewiele między nimi podobieństw. Mercedes - co najwyżej ewoluował z W05. Na początku wypuścili dobrą wersję i potem było już z górki. Mam lekkie wrażenie, że za dużo kombinują z dodatkowymi elementami i W07 staje się troszkę przesadzony. Jak tak dalej pójdzie to pogubią się w rozumieniu tego co stworzyli.


avatar
Antie

04.03.2016 22:53

0

Ciekawe czy Williams tej zimy nie przespał, bo poprzednio to zniżyli loty zamiast się poprawić.


avatar
Skoczek130

05.03.2016 11:21

0

I mogłoby być tak przez większą część sezonu. :))


avatar
KowalAMG

05.03.2016 20:15

0

Skoczek Rosberg twoj pupil jest ostatni w tej tabeli wiec jestes dwulicowiec obserwuje cie od dluzszego czasu i co chwile kibicujesz komus innemu taki z ciebie kibic haha .


avatar
walerian

05.03.2016 22:09

0

@kowalamg czy jest cos zlego w kibicowaniu wielu kierowcom jednoczesnie? :) - staram sie trzymac takiej jednej zasady i tobie tez polecam - mozna kibicowac kazdemu byle nie rapujacym celebrytom :) pozdrawiam prawdziwych fanow f1 :)


avatar
walerian

05.03.2016 22:19

0

ps. ja na przyklad kibicuje wielu kierowcom: rosbergowi, riccardo, kwiatowi, massie, bottasowi, vettelowi, raikkonenowi, alonso, buttonowi, hulkenbergowi, perezowi, sainzowi, verstappenowi, magnussenowi, palmerowi, wahrleinowi, haryanto, ericssonowi, nasrowi, grosjeanowi, gutierrezowi :)


avatar
KowalAMG

05.03.2016 22:47

0

Pytałem ciebie o zdanie cwelu? (19,20) to sie nie wpinaj nie twoj interes .


avatar
Blazefuryx

05.03.2016 23:45

0

21. Szkoda, że ogórAMG jest tak wygadany tylko przez internet. W rzeczywistości boi się pisnąć nawet słówko. Potwierdzone info. :)


avatar
KowalAMG

06.03.2016 00:06

0

Jakoś sie do mnie nie odezwales do dzisiaj ;) pisze ironicznie o Skoczku bo bujamy sie na tym portalu od 2007 roku ;) i wiem jak jest .


avatar
adams_123

06.03.2016 09:16

0

Mercedes znowu będzie z przodu i chyba nikt się za bardzo nie spodziewa innej opcji, ale Vettel zazwyczaj dobrze radzi sobie z oponami i tutaj mogą dać im pstryczka w nos bo bolid raczej nie dorównuje.


avatar
stasek44

06.03.2016 11:00

0

Zabawne są te wszystkie wróżby...


avatar
Tilion

07.03.2016 09:08

0

Kempa, dzięki za oznaczenie opon :) Patrząc na czasy ze wszystkich dni można przypuszczać, że Merc faktycznie utrzymał przewagę sprzed roku. Ale wydaje mi się, że czasy uzyskiwane na sąsiednich mieszankach wcale nie wychodzą w przybliżeniu te pół sekundy, np. VET na US i SS miał czas bardzo podobny.


avatar
kempa007

08.03.2016 17:51

0

Ferrari tez cos szachowało


avatar
Paweł1

09.03.2016 23:08

0

Ja od zawsze kibicuje Vettelowi i jest mi z tym ok.:-)


avatar
kamnieft

11.03.2016 08:39

0

Polecam ligę F1 DIX RACING! Jeździmy na symulatorze rFactor2 i zaczynamy sezon 2016!


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu